Úvod > Rychlý růst vlasů - 15 nejefektivnějších př...

Rychlý růst vlasů - 15 nejefektivnějších přírodních prostředků

Hněv. Frustrace. Rozhořčení. Jde o tři běžné emoce, které zažívají ženy snažící se zrychlit růst vlasů. A zažívají je oprávněně. Vždy se snažíme najít osvědčené tipy, ty ale mnohdy nepůsobí tak, jak by se očekávalo.

Problematiku růstu vlasů lze přirovnat k tekutým pískům s jejich pastmi, kterým je třeba zabránit. Za prvé, jsou zde "zázračné produkty na růst vlasů", které slibují centimetrové přírůstky během pouhých několika týdnů. Pak je tu ohromující množství neodzkoušených "tipů na rychlý růst vlasů". Ty ale mohou nadělat více škody než užitku, přičemž vůbec nepodpoří potenciál vlasů.

Máme ale i dobré zprávy! Rychlejší růst vlasů je skutečně možný. A možná ho dosáhnout přirozeně, bez investování ohromného množství času a peněz a bez riskování poškození vlasů.

Mnozí odborníci sledovali v rámci výzkumů zaměřených na růst vlasů vliv zdravého stravování a přísun vhodných proteinů ke vlasům. Prioritou číslo jedna, pokud se snažíte o podporu růstu vlasů, je správné stravování. Ujistěte se také, že užíváte vhodné výživové doplňky, hlavně vitamin A, který je pro růst vlasů a nehtů nezbytný.

Níže uvádíme seznam 15 nejpopulárnějších a nejefektivnějších způsobů na rychlejší růst vlasů. Použijte co nejvíce z nich a vaše šance, že dosáhnete žádaný výsledek, stoupnou.

Přírodní prostředky na rychlý růst vlasů vycházející ze stravování

Jídelníček s vysokým obsahem proteinů. Vaše vlasy se skládají z keratinu, aminokyseliny plné proteinů, které prokazatelně podporují růst vlasů. To znamená, že čím méně proteinů budete konzumovat, tím méně keratinu vaše tělo vytvoří. Navyšte svůj denní příjem proteinů a urychlíte růst vlasů.

Prenatální vitamíny. Prenatální vitaminy obsahují biotin, železo a kyselinu listovou v mnohem vyšším zastoupení než tradiční vitamíny. Tyto prvky se spojují s rychlejším růstem vlasů a pevnějšími vlasy.

Cystein. Cystein je další aminokyselina, o níž si někteří vědci myslí, že umí pomoci zrychlit růst vlasů. Jde o antioxidant, který se nachází v potravinách bohatých na proteiny. Pokud budete dodržovat dietu s vysokým zastoupením proteinů, automaticky a přirozeně zvýšíte i příjem cysteinu. Nachází se také v některých pšeničných produktech, včetně müsli, ovesných otrub a kuskusu.

Přírodní prostředky pro rychlý růst vlasů jako součást prevence poškození vlasů

Omezte mytí vlasů. Denní mytí vlasů nadělá více škody než užitku. Přísady v šamponech zbavují vlasy přirozených olejů, čímž se může růst vlasů zpomalit. Dobrým začátkem může být, pokud si začnete mýt vlasy obden.

Dávejte si pravidelně podstřihávat vlasy. Přestože samotné zastrihávání vlasů jejich růst neurychlí, zabrání třepení konečků a lámání vlasů. Obě totiž mohou sabotovat růst vlasů a zhoršují vzhled vlasů. Nechte si proto každých šest až osm týdnů podstřihnout konečky a výsledky se brzy dostaví.

Přehoďte si vlasy přes hlavu. Ano, čtete správně. Pokud si během dne přehodíte vlasy a necháte je chvíli volně viset, můžete zrychlit růst vlasů. Stačí 3 až 5 minut denně. Zvýšíte si přísun krve ke vlasům, takže se k nim dostane i více kyslíku a živin, které podporují růst vlasů.

Snižte hladiny stresu. O stresu je známo, že narušuje přirozený růstový cyklus vlasů. A čím více stresu zažíváte, tím pomaleji vám rostou vlasy. Efektivní způsob na zmírnění či odbourání stresu je meditace, více spánku a hluboké dýchání.

Nečešte vlasy, když jsou mokré. Kartáče na vlasy jsou našimi nejlepšími přáteli. Zatímco jsou ale vlasy mokré, je třeba spíše sáhnout po hřebeni se širokými zuby. Husté kartáče mohou mokré vlasy poškodit a zlomit, hřebeny se širokými zuby jsou mnohem jemnější.

Zacházejte s vlasy opatrně. Ochraně vlasů věnujte pozornost za každých okolností. Vyhýbejte se co nejvíce horku a úpravě vlasů s použitím tepla. Rukama přejíždějte ve vlasech pouze jemně. Nehrajte si s nimi. Čím lepší bude stav vašich vlasů, tím rychleji porostou.

Přírodní prostředky pro rychlý růst vlasů jako součást ošetřování vlasů a péče o vlasy

Ošetřování vlasů teplým olejem. Teplé olejové kúry jsou velmi efektivní, pokud jde o podporu růstu vlasů. Ricinový olej a kokosový olej jsou uznávány jako nejlepší možnosti.

Zábaly z vajíčkových bílku. Vitamíny a minerály nacházející se v bílku z vajíček se už dávno spojovali s rychlejším růstem vlasů. Jen nezapomeňte nejdříve odstranit žloutek.

Bylinné kúry na vlasy. Bylinky lze použít na smývání vlasů, stimuluje se tak růst vlasů. Favoritem mezi všemi je rozmarýn, a to kvůli schopnosti stimulovat vlasové folikuly.

Šťáva z aloe vera a cibule. Aloe vera pomáhá odstraňovat nadbytečný maz (sebum), což je látka vylučována z vlasové pokožky spojována se zpomalováním růstu vlasů. Také pomáhá zvýšit proudění krve. Cibulová šťáva je bohatá na síru a stimuluje vlasové folikuly, čímž podporuje rychlejší růst vlasů.

Jablečný ocet. Jablečný ocet dělá množství důležitých věcí, kterými dokáže podpořit rychlejší růst vlasů. Za prvé, přirozeně stimuluje vlasové folikuly. Za druhé, udržuje vyrovnanou hladinu pH ve vlasech, což je důležité na odbourávání nánosů z laků a gelů. Také slouží jako prevence dalšího poškození vlasů.

Cvičení. Není to sice přímo ošetřování vlasů, ale cvičení přispívá k rychlejšímu růstu vlasů. Výrazně zvyšuje proudění krve po těle, čímž zajišťuje vyšší přísun kyslíku a živin. Jedno i druhé dodávají ke kořínkům "dobré věci" na podporu růstu vlasů.

Vitamíny na růst vlasů

Rybí olej. Užijte 1-2 tobolky nebo 1 polévkovou lžíci rybího oleje denně, pomůžete zmírnit záněty, které jsou zodpovědné za problémy s vlasy.

Potravinové zdroje: makrela, losos, tuňák, bílé ryby, sleď, vlašské ořechy, lněná semínka, chia semínka, natto (fermentovaná sója) a vaječné žloutky

Vitamíny B komplexu. Užijte jednu tabletu denně.

Potravinové zdroje: vejce, hovězí maso, kuřecí maso, avokádo, luštěniny, ořechy a brambory. Pomohou vyhnout se nedostatku B-vitamínů a podpoří růst vlasů.

Železo. Užijte jeden multivitamin denně.

Potravinové zdroje: špenát, mangold, žloutky, hovězí steak, bílé fazole, tmavá fazole

Vitamin C. Užívejte 500 až 1000 mg vitaminu C dvakrát denně jako antioxidant.

Potravinové zdroje: pomeranče, červená paprika, kapusta, růžičková kapusta, brokolice, jahody, grapefruit a kiwi

Vitamin D. Užijte 5000 jednotek vitamínu D za den nebo buďte na přímém slunci 10 až 15 minut.

Potravinové zdroje: halibut, makrela, úhoř, losos, bílé ryby, mečoun, houby maitake a žampiony

Rychlý růst vlasů - 15 nejefektivnějších přírodních prostředků Průměrné hodnocení: 5 2 hodnocení
Doporučené čtení
Související čtení z knihovny