Úvod > > Jak pomáhá biotin při vypadávání vlasů a rů...

Jak pomáhá biotin při vypadávání vlasů a růstu vlasů?

Biotin je při růstu vlasů klíčovým prvkem ve výživových doplňcích a šamponech. Jak tedy biotin pomáhá při vypadávání vlasů a opětovném růstu vlasů?

Vliv biotinu na vypadávání vlasů

Nedostatek biotinu může způsobit vypadávání vlasů. Může mít za příčinu i tenké, křehké a štěpící se vlasy. Pokud vlasy nejsou zdravé, mohou být lámavé a snadno vypadávají. U některých žen dochází k vypadávání vlasů během těhotenství a po porodu. A i tento typ vypadávání vlasů může biotin zmírnit.

Symptomy nedostatku biotinu zahrnují snížený apetit, dermatitidu, achromotrichii - ztrátu pigmentu vlasů a alopecii - vypadávání vlasů.

Vliv biotinu na růst vlasů

Biotin, známý také jako vitamin B7 nebo vitamin H, patří mezi B vitamíny. V malých množstvích se nachází v mnoha potravinách, například ve vajíčkách či ořechách. Často se přidává do výživových doplňků na podporu růstu vlasů. Jeho úkolem je vyživit řídnoucí a ztenčující se vlasy a pomoci podpořit růst vlasů. Jedním z příznaků nedostatku biotinu může být právě řídnutí vlasů nebo změna barvy vlasů. Strava bohatá na biotin, popřípadě užívání výživového doplňku s tímto B vitaminem, může pomoci růstu vlasů.

Biotin pomáhá zachovávat zdravé vlasy a nehty. Slouží jako prevence jejich štěpení, lámání a celkově fádního vzhledu. Užívání biotinu spolu s dalšími osvědčenými výživnými látkami proti vypadávání a pro růst vlasů vám pomůže získat zdravé, pevné vlasy. Podpoří totiž přirozený růstový cyklus vlasů. K výživovému doplňku lze přidat i šampon proti vypadávání vlasů a posílit tak účinek přípravků.

Kolik biotinu je třeba pro hustší a pevnější vlasy?

Tak jako u jiných výživových doplňků, i zde je vhodné poradit se s lékařem, pokud plánujete bojovat s vypadáváním vlasů. Biotin slouží primárně na vyživení vlasových folikulů a podporu růstu stávajících vlasů.

Při užívání biotinu orálně hrozí pouze málo nežádoucích účinků. Je důležité užívat jej podle doporučeného dávkování. Existuje několik neoficiálních, nepodložených hlášení, že došlo k nárůstu množství cystických akné, hlavně v prvních týdnech zahájení užívání biotinu. Každé akné se však postupně vytratí, když se tělo výživovému doplňku přizpůsobí.

Rychlejší růst vlasů a biotin - pravdy a mýty

Mýtus - pro podporu růstu vlasů stačí užívat pouze biotin

Přestože je biotin pro posílení vlasů skutečně přínosný, nestačí pouze užívání samotného biotinu. Tak jednoduché to není. Úloha biotinu je součástí většího celku. Je proto nezbytné zlepšit celkovou výživu. Vlasovým folikulům třeba dodat všechny vitaminy a minerály, které jsou pro růst zdravých vlasů potřebné.

Pravda - biotin pomáhá při tvorbě vlasů

Jak pomáhá biotin při růstu vlasů? Vlasy jsou tvořeny keratinem, což je druh proteinu. Proteiny jsou tvořeny aminokyselinami, vznikají zreagovaním enzymů a biotinu. A právě proto biotin v těle přispívá k tvorbě zdravých vlasů a nehtů. Poskytuje potřebnou přísadu v procesu růstu vlasů.

Pravda - biotin lze získat ze stravy

Denní dávku biotinu lze získat z vyvážené stravy. Biotin obsahují v různých množstvích potraviny jako jsou vejce, mandle, losos či avokádo, arašídy, játra, nebo červená řepa. Lidé ho však častokrát nezkonzumují dost na to, aby získali doporučenou denní dávku. Spíše, než jíst s nechutí denně vařená vejce, je dobré zvolit výživové doplňky.

Zjištění týkající se užívání biotinu při vypadávání vlasů, řídnoucích vlasech a podpoře opětovného růstu vlasů

  • U pacientů, kteří užívají některé léky proti epilepsii může dojít k vypadávání vlasů jako druhotnému účinku léčby. Toto vypadávání vlasů může být léčeno doplněním biotinu.
  • Biotin a zinek pomáhá bezpečně a účinně podpořit růst vlasů u lidí, které trápí dočasné řídnutí vlasů.
  • U žen, které trápí řídnutí vlasů, podpořilo užívání biotinu opětovný růst vlasů.
  • Výživové doplňky s obsahem biotinu a kyseliny listové pomáhají při růstu a zpevnění vlasů.
  • Biotin pomáhá zpevnit vlasy, čímž minimalizuje budoucí poškození kvůli barvení vlasů a úpravě vlasů.

Je třeba upozornit, že účinek biotinu není patrný ze dne na den. Při jeho užívání je nutná trpělivost a důslednost. Příjem a vstřebávání biotinu se liší od člověka k člověku. Proto se doporučuje užívat biotin důsledně alespoň 4 až 6 měsíců.

Bez hodnocení
Doporučené čtení
Související čtení z knihovny