Úvod > > Může nedostatek spánku způsobit vypadávání...

Může nedostatek spánku způsobit vypadávání vlasů?

Androgenní alopecie, či jinak řečeno mužské vzorové plešatění je problém, který trápí a moří mnohé muže. Jde totiž o hlavní typ vypadávání vlasů u mužů a menšího počtu žen.

Přibližně 25% mužů začíná plešatět ještě před 21. rokem. Androgenní alopecie se však týká i žen. Závažné padání vlasů u žen vede ke ztrátě sebevědomí, ženy se totiž cítí neatraktivní.

Velmi důležité při léčbě vypadávání vlasů je správná diagnostika problému, který je za padání vlasů zodpovědný. Vlasová terapie, pilulky a různé vlasové produkty pomáhají na povrchu. Ale skutečný problém častokrát leží mnohem hlouběji. Zahrnuje změny ve stravování i životním stylu. Vypadávání vlasů je na jednu stranu stresující záležitost, na stranu druhou běžný problém, který se neřeší.

Jedna z hlavních příčin vypadávání vlasů je nedostatek spánku. V dnešní uspěchané době je spánek až na druhé koleji, za prací. Lidé ho zanedbávají. Na druhou stranu je stres zcela běžný, a sám způsobuje nespavost. Nespavost je přitom velmi závažný problém, který může být nebezpečný, pokud se neřeší. A nedostatek spánku s vypadáváním vlasů skutečně souvisí.

Spánek je pro lidské tělo důležitý. Tělo se znovu dobije, během noci doplní energii. Pokud se čas na obnovu a regeneraci zkrátí, dostane se imunitní systém z rovnováhy, nastane v něm zmatek. Tělo se stává slabým. Výsledkem je, že nedokáže vstřebávat živiny, které jsou potřebné k tomu, aby zůstalo zdravé. Při tom dochází ke dvěma problémům. Za prvé, imunitní systém se stává náchylný na nemoci. Tyto nemoci tělo ještě více oslabují, tím mu brání v jeho obraně. Vedlejším účinkem některých chorob a zdravotních problémů přitom může být i vypadávání vlasů. Za druhé, imunita se kvůli nedostatku výživných látek oslabuje. Výsledkem jsou oslabené kořínky, a proto vlasy velmi snadno vypadávají. Pokud takový stav přetrvává, vede k plešatosti. A právě to je příčina, proč je spojení mezi spánkem a vypadáváním vlasů tak silné.

Vliv nedostatku spánku na vypadávání vlasů

  • ztráta lesku vlasů
  • ztráta objemu vlasů
  • prořídlé vlasy po celé hlavě
  • ustupující vlasová linie
  • spící vlasové folikuly

Jediný způsob jak tento problém obejít, je změna životního stylu. Sem patří správné stravování a dostatek nočního spánku. Lékaři doporučují minimálně 8 hodin spánku v kuse. Abyste zabránili předčasnému vypadávání vlasů způsobenému nesprávnými spánkovými návyky, je to skutečně potřebná a nutná změna.

Tipy na zastavení vypadávání vlasů způsobeného nespavostí

  • Upravte si spánkový vzorec. Je důležité spát vždy ve stejnou dobu a držet se běžné rutiny. Práce v noci, resp. na směny může spustit vypadávání vlasů. Je důležité maximalizovat čas na spánek a vybudovat si správné spánkové návyky. Časný odchod do postele může zajistit dobrý spánek. Vyhýbejte se rušení během spánku.
  • Je důležité vyhýbat se rozptylování během spánku i před samotným spánkem. Těsně před spaním se nedívejte na televizi ani nepracujte na počítači. Světlo z monitorů a obrazovek totiž způsobuje nespavost a okrádá vás o spánek. Ani poslech hlasité hudby není vhodný. Silné světlo ani kouření před spaním zdravému spánku neprospívá. Je třeba se jim proto vyhýbat.
  • Vyměňte si polštář. Bavlněné povlečení může vlasy zauzlovat, tím se zvyšují šance na jejich lámání. Pro vlasy je vhodnější hedvábný polštář.
  • Zmírněte stres, který během dne zažíváte. I stres totiž způsobuje nespavost. Například přestaňte kouřit a začněte se věnovat józe.
  • Je třeba minimalizovat lámání vlasů. Vyhýbejte se nevhodným, upjatým účesům, vlasům ztuha vyčesaným do culíku. I tím svým vlasům škodíte.
Hodnocení obsahu
Bez hodnocení