Úvod > > Chilli papričky na hubnutí

Chilli papričky na hubnutí

Capsicum annuum je latinský název pro všechny druhy papriky. Každá paprika obsahuje určité množství kapsaicinu, což je látka, která dodává pálivým paprikám jejich štiplavou chuť. Obojí, sladké i pálivé papriky, vám pomohou při úbytku hmotnosti a tělesného tuku.

Méně tělesné hmotnosti a tuku

Sladké papriky, někdy nazývané také jemné papriky, zahrnují papriky jakékoliv barvy. Tyto papriky vám mohou pomoci při snížení tělesné hmotnosti a celkových hladin tuku. Odborníci zjistili, že pravidelná konzumace sladké červené papriky během dvou týdnů vedla ke snížení tělesné hmotnosti a nabírání tělesného tuku. Výsledkem testů bylo, že tyto červené papriky mohou být prospěšné kvůli reakci sympatetického nervového systému. Účinek by však při použití jiného druhu červené papriky nemusel být stejný.

Spotřeba kalorií a kapsaicin

Vědci zkoumali vliv složky kapsaicinu, kapsaicinoidu, na schopnost regulovat konzumaci kalorií. Zjistili, že užití 2,5 miligramu kapsaicinoidu zredukovalo celkové množství zkonzumovaných kalorií z jídla. Výsledkem je, že přidání kapsaicinu do vašeho jídelníčku může pomoci s managementem hmotnosti, protože snižuje celkový příjem kalorií. Je však potřebné uskutečnit ještě další dlouhodobé studie.

Vzpruha pro váš metabolismus

Kapsaicin je nejaktivnější složka v štiplavé paprice, jako je kajenský pepř, a je spojována s mnoha přínosy pro hubnutí, včetně oxidace tuku a výdeje energie. V jedné studii účastníci konzumovali 2,6 miligramů kapsaicinu každých 36 hodin během 144 hodin. Výzkumníci zjistili, že konzumace kapsaicinu vedla k vyšší oxidaci tuku po jídle a potlačovala zpomalení metabolismu, které se obvykle vyskytuje při dietě s omezeným příjmem kalorií. Doplněk s kapsaicinem neměl žádný negativní vliv na krevní tlak. A přestože výzkum ohledně podpory metabolismu a spalování tuků díky kapsaicinu je slibný, je třeba provést ještě další studie.

Příjem zeleniny a vláknina

Paprika je na vlákninu bohatá a zatímco pálivé papriky lidé jedí jen zřídka, jemné a sladké papriky se jedí v mnohem větším množství. Jeden šálek nakrájené zelené papriky obsahuje tři gramy vlákniny a pouze třicet kalorií. Doporučená dávka vlákniny je 20 až 35 gramů. Jeden šálek zelené papriky vám dodá 7 až 13% doporučené denní dávky vlákniny. Doporučuje se sníst dvě až tři šálky zeleniny denně, a to jako součást zdravého stravování, které je pro dlouhodobé snížení hmotnosti velmi důležité.

Související produkty
Pomohli Vám tyto informace?
Bez hodnocení