Úvod > > Selen a růst vlasů

Selen a růst vlasů

Existuje několik kladů a záporů, o kterých byste měli vědět před tím, než začnete užívat selen kvůli růstu vlasů. Jako nedostatek, tak i předávkování selenem může mít negativní vliv na vlasy a často vést k jejich vypadávání. Ve správném množství se však selen zdá být pro vlasy prospěšný, může podporovat jejich růst a současně eliminovat problémy s lupy. Potraviny pěstované v půdě bohaté na selen a doplňky výživy s obsahem selenu mohou pomoci zajistit zdravé hladiny selenu pro dobré zdraví vlasů.

Jednou z výhod selenu na vlasy je to, že pomáhá stimulovat růst vlasů. Selen je složkou selenoproteínů, které pomáhají při stimulaci vlasového folikulu s cílem podpořit nový a zdravý růst vlasů. Nedostatek selenu může vést ke sníženému množství selenoproteínů, což pak vede k neobvyklému rozvoji vlasových folikulů, snížení růstu a vypadávání vlasů.

Dalším přínosem selenu pro vlasy je to, že může přispět k prevenci a odstranění lupů. Často je složkou speciálně upravených vlasových přípravků ve formě sulfidu selenu k odstranění problémů s lupy. Jedním z nevýhod používání těchto výrobků je však to, že selen sirník se může stát toxickým nebo se z produktu odpařit. V důsledku toho mohou být tyto produkty neúčinné a dokonce nebezpečné. Aby k tomu nedošlo, měli byste tyto produkty využít před tím, než vyprší jejich minimální trvanlivost.

Je důležité, abyste selenem nepředávkovali, protože může mít nepříznivé účinky na růst vlasů.

Doporučený denní příjem selenu je 55 mikrogramů (mcg) pro dospělé a mezi 20 a 40 mcg pro děti do 14 let (u těhotných a kojících žen je to do 70mcd / den). Po krátkou dobu může být užíván i ve větších dávkách až 400 mcg denně. Přípravky, proti vypadávání vlasů obsahují o trochu vyšší množství, právě kvůli předpokládanému příznivému vlivu na růst vlasů.

Mezi některé z negativních vedlejších účinků selenu při předávkování patří vypadávání vlasů a neobvyklé změny struktury vlasů.

Kromě doplňků výživy, potravinové zdroje selenu jsou také jednou z možností jeho příjmu a riziko předávkování při jejich příjmu je minimální.

Několik dobrých zdrojů jsou para ořechy, houby, a mnoho druhů ovoce a zeleniny. Mnoho maso, vejce, a fermentované potraviny jsou také dobrým zdrojem.

Užívání selenu na vlasy může mít za následek také mnoho dalších výhod. Mezi některé z přínosů selenu patří ochrana proti rakovině a onemocněním srdce. Působí také jako silný antioxidant, který pomáhá zastavit škodlivé účinky volných radikálů, které mohou poškodit buněčné tkáně. Nedostatek selenu je spojován s artritidou a osteoartrózou.

Hodnocení obsahu
Selen a růst vlasů Průměrné hodnocení: 4 (2 hodnocení)
Související produkty