Úvod > > Růst vlasů a proteiny

Růst vlasů a proteiny

Bohaté, pevné, zářivé vlasy vyžadují správnou péči. Nepatří sem pouze pravidelné mytí a stříhání, ale také zdravé stravování. Ztráta vlasů a celkově řidší vlasy mohou být výsledkem mnoha faktorů. Může jít například o nesprávný jídelníček s nedostatečným příjmem proteinů, čili bílkovin. Stává se to hlavně během nárazových diet. Přitom k růstu zdravých vlasů vám může dopomoci zdravá, vyvážená strava, v níž nechybí všechny možné formy proteinů, ať už živočišných nebo rostlinných.

Množství proteinů

Pokud podle odborníků nedostává vaše tělo dostatek proteinů ze stravy, spustí racionalizační proces a začne s omezeným využitím těch zásob, které má k dispozici. Potenciálně je tedy možné, že se v rámci těchto opatření rozhodne tělo pozastavit či omezit růst vlasů. To znamená, že vlasy postupně zestárnou, časem zůstanou křehké a bude na nich vidět jakási celková únava. Pokud u vás pokračuje snížený příjem proteinů, řekněme dva až tři měsíce, začnete na sobě znát úbytek vlasů. Doporučený je přitom denní příjem proteinů na úrovni 45 až 55 gramů.

Plody moře

Abyste z plodů moře vytěžili požadovaný podíl proteinů, měli byste je za týden sníst minimálně 200 g. Pod plody moře se v tomto kontextu myslí hlavně ty s obsahem tuku, tedy krevety, losos, tuňák. Jsou bohaté na omega-3-mastné kyseliny, esenciální kyseliny, které vaše tělo nedokáže vytvořit. Jako bonus k hydrataci vlasů a zachování pevných vlasů, dokáží pomoci při zmírnění depresí a výkyvů nálad. Také snižují riziko srdečních onemocnění a artritidy. 85 gramová porce lososa obsahuje 5,4 gramů tuku, z toho 2,2 gramu tvoří omega-3-pol y nenasycené tuky.

Proteiny bohaté na železo

Mnohé potraviny s obsahem proteinů, ať už živočišné nebo rostlinné, jsou zároveň bohatými zdroji železa. Železo je pro růst vlasů podstatné. Jeho nedostatek může vést k dlouhodobé ztrátě vlasů. Železo pomáhá tělu i při tvorbě červených krvinek a je zodpovědné za tvorbu hemoglobinu a myoglobinu. Mezi potraviny bohaté na železo patří luštěniny, červené maso (zejména hovězí), ale i drůbež s tmavým masem a některé mořské plody. 80 gramová porce libového masa obsahuje 1,56 miligramů železa, zatímco 80 gramová porce lososa obsahuje pouze 0,68 miligramů. Taková porce hověziny poskytuje 8,6 až 19,6% denního doporučeného příjmu železa. V případě lososa je to pouze 3,8% až 8,5% doporučeného denního příjmu.

Proteiny bohaté na vitamin A

Jinak jako u ostatních živin právě příliš mnoho vitaminu A může mít za následek špatnou kvalitu vlasů. Pokud má tělo příliš mnoho vitaminu A, přestanou vaše vlasy růst. Jako vitamin rozpustný v tuku, pokud je ho nadbytek, ukládá se v těle. Doporučený denní příjem vitamínu A je 700 až 1300 mikrogramů denně. Nejlepší koncentrace vitamínu A je v játrech a rybím oleji, včetně celých ryb, například losos. 80 gramová porce hovězích jater pokrývá přes 400 procent denní hodnoty, přičemž losos má pouze 4% denní hodnoty. Obě hodnoty vycházejí z diety s denními příjmem 2000 kalorií. Pokud pravidelně jíte hovězí játra, nebo užíváte výživové doplňky s obsahem vitaminu A, sledujte si příjem vitamínu A, abyste se ujistili, že ho nemáte příliš mnoho a nebojkotujete růst svých vlasů.

Hodnocení obsahu
Bez hodnocení