Úvod > > > Jak pomáhá vitamin E při vypadávání vlasů

Jak pomáhá vitamin E při vypadávání vlasů

Vypadávání vlasů nemusí být trvalé a existuje řada způsobů, jak ošetřit padající vlasy a znovu získat vlasy zdravé.

Jedním ze způsobů je vytvoření zdravého, vyrovnaného jídelníčku, bohatého na vitamín E. Mnohé rostlinné doplňky na vypadávání vlasů obsahují vitamin E, přesto si je třeba uvědomit, že v současnosti neexistuje léčba na vypadávání vlasů, k dispozici jsou pouze pečující kúry, které mohou pomoci.

Vitamin E

Vitamin E patří do skupiny osmi příbuzných sloučenin rozpustných v tucích. Nejdůležitější z nich jsou tokoferoly a tokotrienoly. Alfa-tokoferol je nejaktivnější forma vitamínu E a je druhá nejčastější v rámci jídelníčku. Nejběžnější vitamin E v průměrném jídelníčku je gama-tokoferol.

Primární funkcí vitaminu E je působení jako antioxidant. Především likviduje reaktivní kyslíkové radikály vytvářené při oxidaci tuků. Toto antioxidační působení dělá vitamin E nepostradatelným při regeneračních úkonech v těle, kde ochraňuje tkáně a orgány, tak jako například vlasy před poškozením.

Kromě jeho antioxidačních vlastností, funguje vitamín E jako enzym při určitých biochemických reakcích, podporuje integritu genové exprese a hraje důležitou roli při buněčné signalizaci a neurologických procesech. Vzhledem k tomu, že je vitamin E rozpustný v tucích, zajímá místo v buněčných membránách, kde chrání buňky před poškozením oxidačními volnými radikály.

Tokoferoly jsou v rámci složek vitaminu E nejpřebádanější, nejvíce pozornosti si získal právě alfa-tokoferol. Ačkoli účinky ostatních forem vitaminu E nejsou známy, jsou považovány za velmi podobné účinkům alfa-tokoferolu.

Nedostatek vitaminu E často vede k úbytku svalové hmoty, ke ztrátě koordinace, poškození nervů, anémii, k retinopatii vedoucí ke slepotě, k oslabené imunitě a ztrátě mužské plodnosti. Skutečná nedostatečnost vitaminu E je vzácná, ale objevuje se u lidí, kteří nejsou schopni absorbovat tuky v rámci svého jídelníčku a u těch, kteří nedokážou tuk metabolizovat.

Zdroje vitaminu E

Zdroje vitamínu E ze stravy lze podle množství obsaženého vitaminu seřadit v sestupném pořadí následovně:

  • olej z pšeničných klíčků
  • slunečnicový olej
  • světlicový (saflorový) olej
  • ořechy a jejich oleje
  • palmový olej
  • zelená listová zelenina jako špenát, tuřín a kapusta
  • avokádo a chřest
  • brokolice, dýně a sladké brambory
  • mango, rajčata a papája

Toto jsou nejdůležitější zdroje alfa-tokoferolu, biologicky nejaktivnější formy vitaminu E.

Gama-tokoferol, který je hned druhý v pořadí, se nachází hlavně v margarínech, v oleji ze sójových bobů av kukuřičném oleji.

Denní doporučená dávka pro vitamin E je od 4 až 5 mg u dětí, po 15 mg u dospívajících a dospělých osob.

Potraviny obsahující vitamin E (mg / 100g)

  • olej z pšeničných klíčků - 150
  • slunečnicový olej - 40
  • mandle, lískové ořechy a olej z nich - 22
  • palmový olej - 15
  • listová zelenina - 3,0
  • avokádo - 2,1
  • brokolice - 1.2
  • rajčata - 0,55

Přínosy vitaminu E

Vitamin E je velmi přínosný, pokud jde o vypadávání vlasů.

Je výhodou, pokud dokážete získat dostatek vitaminu E ze své stravy. Projeví se to v zlepšené cirkulaci krve po celém těle i hlavě, vlasová pokožka tak dostává to, co potřebuje pro udržení zdravých vlasových folikulů. Sníží se poškození pokožky sluncem a navíc, podporuje se zdravý růst vlasů.

Jak pomáhá vitamin E při prevenci vypadávání vlasů

Kromě nepřímých účinků jako jsou jeho antioxidační vlastnosti a schopnost posílit imunitu, ovlivňuje vitamin E i přímo růst vlasů.

Vitamin E například přispívá k integritě buněčných membrán vlasových folikulů. Tím poskytuje fyzickou stabilitu vlasovým folikulům a zpomaluje vypadávání celých pramenů vlasů.

Navíc, díky vitamínu E stoupá kapilární růst, tím se zlepšuje prokysličení pokožky a přesun potřebných výživných látek k buňkám vlasových folikulů. Tato zvýšená mikrocirkulace podporuje rychlý růst vlasů a hojení poškozených vlasů.

Schopnost vitamínu E zabránit a zvrátit vypadávání vlasů, je díky jeho schopnosti ochránit pokožku. To je hlavní důvod, proč se používá ve vlasových produktech a jiných lokálních prostředcích. Pokud si udržíte pokožku zdravou a zabráníte jejímu poškození způsobenému dehydratací a ultrafialovým zářením ze slunce, dokáže vitamin E podpořit opětovný růst vlasů.

Potřebujete však něco víc, než jen lokální ošetření vitamínem E, aby sta zabránili vypadávání vlasů. Nezapomínejte, že vlasy vyrůstají zpod pokožky. Zdravé vlasové folikuly tvoří pevné prameny, které jen tak lehce nevypadnou.

Užívání vitamínu E při léčbě vypadávání vlasů

Existují různé způsoby, jak použít vitamin E při ošetřování vlasů.

Mnozí lidé ho užívají lokálně, častokrát ve formě mazání, ale takový postup není vždy nutný a ani natolik efektivní, než jiné způsoby léčby. Ve skutečnosti bude tento vitamín mnohem lépe fungovat, pokud jej zkonzumujete. Nejlepší tedy bude, pokud jej získáte z potravin, které jíte, případně ve formě výživového doplňku. Nezapomeňte, že je možné získat ze stravy až příliš mnoho vitamínu E. Může to vést k nárůstu množství kyslíku ve vašem těle, čímž se následně zředí krev. V některých případech to sice může být nápomocné, může to vést ke zmírnění problémů se sráženlivostí krve. Může to mít ale i negativní vliv, tedy, že se krev nebude srážet dostatečně rychle.

Pokud si nejste jisti, kolik přesně byste měli vitamínu E užívat, proberte to se svým lékařem. Vitamin E je dostupný ve formě výživových doplňků a nachází se také v mnohých zdraví prospěšných potravinách.

Užívání výživových doplňků

Ačkoli je nejlepší, pokud všechny vitamíny a jiné živiny získáte z potravy, kterou konzumujete, může nastat moment, kdy budete potřebovat něco navíc. Takže sáhnete po výživových doplňcích.

Zde jsou detaily, na které byste při užívání doplňků neměli zapomínat:

  • Pokud jste dosud výživový doplněk neužívaly, začněte se 400 IU denně, dávku v případě potřeby postupně zvyšujte.
  • Více než 1000 IU vitaminu E denně může vést k vážným zdravotním potížím.
  • Vitamin E není pro většinu dospělých osob škodlivý, pokud jej neužíváte příliš.
  • Rostlinné potravinové doplňky, jako například ječný prášek, jsou zdravější, než doplňky vyráběné z chemických složek.
  • Konzumace zdravých jídel bohatých na vitamín E může také pomoci podpořit růst vlasů a zároveň udržet vlasy zdravější.

Pokud trpíte na vypadávání vlasů, nemusíte podstoupit žádné drastická opatření. Mnohokrát pomůže pouze změna jídelníčku, abyste z potravy získali všechny vitamíny a výživné látky, včetně vitaminu E. Někdy stačí pro zdraví vlasů udělat skutečně pouze takovou malou změnu.

Výživové doplňky s vitamínem E obsahují mnohdy i selen, který také pomáhá při péči o padající vlasy. Obě látky patří mezi antioxidanty a napomáhají chránit integritu buněčných membrán vlasových folikulů.

Jelikož vitamin E zlepšuje okysličení krve a chrání před vytvářením krevních sraženin, je zde zvýšené riziko krvácení, zvláště, pokud jsou překročeny denní limity na množství přijatého vitamínu E. Pacienti užívající léky na ředění krve, či acylpyrin a všichni se sklonem k tvorbě vředů a krvácení , by měly ještě před zahájením užívání doplňků s vitaminem E navštívit lékaře. Diabetici a lidé s diagnostikovanou hypertyreózou by tento vitamin užívat neměli.

Uchovávejte výživové doplňky s vitamínem E mimo přímého slunečního záření, abyste předešli rozpadu jeho aktivních složek.

Hodnocení obsahu
Bez hodnocení
Související produkty