Úvod > > Vápník a vypadávání vlasů

Vápník a vypadávání vlasů

Ze všech prvků, které tělo obsahuje, je vápník ten nejhojnější. Je potřebný pro mnohé tělesné procesy, včetně zdravého růstu vlasů. Mnozí lidé ho nepřijímají v dostatečném množství, a pokud jsou hladiny vápníku nízké, může dojít, vedle jiných problémů, i k vypadávání vlasů. Poptejte se svého lékaře, jak lze přidat do stravy více potravin bohatých na vápník, případně jaké výživové doplňky by byly vhodné. A samozřejmě se zmiňte i o svých problémech s padáním vlasů.

Důležitost vápníku

99% vápníku v těle se nachází v zubech a v kostech, část z něj lze nalézt v buňkách vlasových folikulů. Vápník ve vašich vlasech pomáhá stimulovat komunikaci mezi buňkami, čímž podporuje růst vlasů a zdravých folikulů. Tento prvek udržuje v činnosti i vaše srdce, svaly, nervy a různé jiné systémy. Všechny tyto procesy hrají důležitou roli při zdravém růstu vlasů.

Rizika při nedostatku vápníku

Mnohé potraviny přirozeně obsahují nebo jsou obohaceny o vápník, přesto ho nemusíte mít dostatek ze své stravy. Mezi lidi, kterým hrozí riziko nedostatku vápníku a s tím související nežádoucí vedlejší účinky, patří ženy po menopauze, lidé na kortikosteroidech a lidé, kteří pijí velké množství alkoholu, slazených nápojů či různých kofeinových nápojů. Vedle vypadávání vlasů může nedostatek vápníku vyústit do rozvinutí osteoporózy, která oslabuje kostní tkáně.

Zdroje vápníku a doporučené hodnoty

Dospělí lidé mezi 19 a 50 lety potřebují 1000 mg vápníku denně. Pokud ale máte více než 51 let, měli byste přijmout minimálně 1200 mg denně. Nejlepšími potravinovými zdroji tohoto prvku jsou sýr, mléko, jogurt, tofu a třtinová melasa. Zelí, řasy, sušené fíky, lískové ořechy, ústřice a sardinky jsou také dobrými zdroji vápníku. Pokud nejíte mléčné výrobky a nevíte si ani jinak doplnit vápník prostřednictvím stravy, budete muset na udržení správných hladin užívat výživové doplňky. Poraďte se o množství a typu se svým lékařem.

Další souvislosti a vstřebávání vápníku

Vaše tělo potřebuje i další výživné látky, aby dokázalo využít vápník. Patří sem hořčík, fosfor, vitamin D a vitamin K. Tyto živiny jsou esenciální i pro zdravý růst vlasů, takže byste si i o nich měli promluvit s lékařem. Pokud trpíte na padání vlasů, vyhledejte lékařskou pomoc, aby bylo možné určit příčinu vypadávání vlasů a určit následnou vhodnou léčbu.

Je třeba dbát i na to, že vysoké dávky vápníku mohou mít za následek zvracení, toxicitu ledvin, časté močení a nepravidelný srdeční tep. Proto bez konzultace s lékařem nepřekračujte doporučené denní hodnoty.

Hodnocení obsahu
Bez hodnocení