Úvod > > 4 vitamíny a minerály, které vám pomohou za...

4 vitamíny a minerály, které vám pomohou zabránit lámání nehtů

Lámavost nehtů je častý problém, který zažívá mnoho žen. Riziko vzniku tohoto problému se zvyšuje v menopauze v důsledku hormonální nerovnováhy. Nicméně, existují některé vitaminy a minerální látky, které dopomohou nehtu k vrácení se do přirozeného zdravého stavu. Čtěte dál a dozvíte se o dvou minerálech a dvou vitamínech, které by si měla každá žena zařadit do svého jídelníčku, aby zabránila lámání nehtů.

1. Zinek

Zinek je životně důležitý minerál, který udržuje tělo v co nejlepším zdraví. Zinek přispívá k rychlejšímu uzdravování, ke stabilitě vašeho imunitního systému, který má přímý vliv na zdraví vašich nehtů. Nedostatek zinku způsobí, že vaše nehty budou suché a křehké. Doporučují se jíst potraviny s vysokým obsahem zinku, abyste dopomohly doplnit hladinu zinku v těle. Snažte se konzumovat potraviny jako houby, slunečnicová semínka, žloutky, maso a ryby. Nicméně, dávejte si pozor, nadměrné množství zinku může narušit vaše trávení a způsobit průjmy.

2. Železo

Železo je nezbytné při produkcí červených krvinek. Více než polovina železa ve vašem těle se nachází v krvi. Nedostatek železa vám může způsobit mnoho zdravotních problémů jako například i lámání nehtů. Bojovat proti nedostatku železa můžete zvýšením příjmu železa prostřednictvím přírodních zdrojů. Zkuste konzumovat sušené ovoce jako hrozinky, fazole, cizrna, tmavou listovou zeleninu. Železo najdeme iv červeném mase, krůtím mase a v žloutku.

3. Vitamin C

Vitamin C je dobře známý jako jeden z vitamínů, které si tělo nedokáže vyprodukovat. Je třeba jej doplňovat prostřednictvím potravin. Nedostatek vitaminu může způsobit lámání nehtů a zpomalit růst nehtů, ale já vlasů. To proto, že vitamin C je nezbytný pro tvorbu kolagenu, látky, kterou tělo využívá pro vlasy a nehty. Vzhledem k tomu, že tělo neprodukuje vitamin C, abyste zabránili jeho nedostatku konzumujte potraviny jako jahody, papriky, citrusové ovoce a zeleninu.

4. Vitaminy skupiny B

Biotin, jeden z vitamínů patřící do rodiny vitamínu B, známý jako vitamín H, je nezbytný pro zdraví vašich nehtů. Pravděpodobnost vzniku nedostatku vitamínu B se zvyšuje věkem. Jeho nedostatek způsobí, že vaše nehty budou křehké a suché. Biotin pomáhá zbylým vitaminem B pracovat na udržení silných a lesklých nehtů. Jedním z nejlepších způsobů jak se vyhnout nedostatku vitaminu B je pravidelně konzumovat celozrnné obiloviny, sojové boby a žloutky.

Péče o vaše nehty zahrnuje dostatečný příjem těchto dvou vitaminů a minerálů. Nicméně, zatímco tyto látky dokáží pomoci vašim nehtům, není možné ovlivnit lámání a křehkost vašich nehtů - pokud je příčinou menopauza, hormonální nerovnováha. Dopomoci si můžete bylinnými doplňky, které vyživují vaše hormonální žlázy a endokrinní systém, tak dokáže vykonávat své optimální funkce.

4 vitamíny a minerály, které vám pomohou zabránit lámání nehtů Průměrné hodnocení: 4.8 4 hodnocení
Doporučené čtení
Související čtení z knihovny