Úvod > > Bylinné přípravky na spaní a léčbu nespavos...

Bylinné přípravky na spaní a léčbu nespavosti

Velmi mnoho lidí trpí na některý druh spánkové poruchy. Ať už jde o spánkovou apnoe, narkolepsii nebo syndrom zpožděného spánku (syndrom opožděné fáze spánku). Nespavost již dosahuje téměř rozměrů epidemie, mnozí lidé jsou již unaveni a nemocní ze samotné únavy. Někteří by vyzkoušeli i nemožné, jen aby na pár hodin zavřeli oči. Místo škodlivých léků na spaní se můžete zaměřit na jednoduché a efektivní přírodní léky na spaní.

Cena za nespavost je obrovská. Spánek nabízí tělu možnost oddechu, jakési "obnovy funkcí" a regenerace. Zatímco my spíme, naše těla těžce pracují na obnově rovnováhy, opravách drobných poruch a zapuzení nemocí. Tělo bez oddechu se brzy stane tělem, které se nedokáže vyrovnat s denním vystavováním bakteriím, toxinům a stresu. Nakonec se z unaveného těla stane velmi nemocné tělo. Nespavost je velkým problémem, přitom si lidé ale vůbec nemusí uvědomovat, že zažívají spánkovou krizi.

Farmaceutický průmysl reaguje na spánkovou dilema množstvím chemických koktejlů na spaní. Jsou však i jiné způsoby, jak si dopřát odpočinek a dovolit tělu vrátit se do pravidelného rytmu. Stále více a více lidí, kteří se obávají vedlejších nežádoucích účinků léků na spaní s množstvím chemických látek, se obrací na přírodní léčbu.

Mezi přírodní možnosti se řadí přírodní léky na spaní z léčivých bylinek. Bylinky se k léčebným účelům používali už od pradávna. V současnosti si získávají respekt západního světa, jako nikdy dosud. Bylinkáři doporučují na nespavost množství léčivých rostlin které působí bezpečně a přitom efektivně.

Levandule (Lavandula angustifolia, Lavandula officinalis - levandule úzkolistá, levandule lékařská)

Příjemná a uklidňující aroma levandule, která patří do čeledi hluchavkovitých, podporuje relaxaci a může být užitečná při vyvolání spánku a odpočinku pro neklidné lidi nebo pro lidi trpící na mírnou nespavost. Sladká vůně levandule a její vnitřní kvality umožňují tělu uvolnit se a zmírnit napětí, což patří k hlavním příčinám nespavosti.

Lidé, kteří používají levanduli jako jeden z mnoha bylinných přípravků udávají, že jejich spánek je kvalitnější a po probuzení se cítí odpočatí. Podle výzkumu je levandule bezpečná a účinná bylinka, která podporuje hluboký a efektivní spánek, který je potřebný pro celkový dobrý pocit.

Zařazení levandule do večerního rituálu je velmi jednoduché. Nachází se totiž v mnoha produktech - například různých polštářcích, sáčcích nebo ji můžete sehnat ve formě rozprašovače. Levanduli lze užívat jako extrakt, čaj, případně použít ve formě oleje.

Sluncovka kalifornská (Eschscholzia californica)

Zářivá a krásná květina, národní květina Kalifornie, vzdálená příbuzná máku setého, je léčivá bylina, která prospívá lidem trpícím na nespavost a na jiné poruchy spánku. V oblasti Kalifornie ji používali již původní obyvatelé, tato trvalka jim sloužila jako potravina i lék.

Sluncovka, která obsahuje sedativní alkaloidy, je vysoce ceněna pro svou schopnost utišit nespavce a přivést je do říše snů. Tento lahodný květ nejenže přivolá spánek, současně zajistí, že je kvalita spánku vyšší a na rozdíl od léků na spaní na předpis vám dodá energii a připraví vás na další den.

Sluncovka není užitečná pouze v noci. Pomáhá i lidem, kteří zažívají úzkost a stres. Bylinka přirozeně podporuje pocit uvolnění, současně s poskytnutím dobrého pocitu a rovnováhy. Tuto pomůcku pro dobrý spánek lze použít ve formě tinktury, prášku nebo rozprašovače.

Bylinné přípravky a léky na spaní a bezpečnost

Pokud se bylinky užívají správně, mohou být neuvěřitelně užitečné. Ale stejně jako u jiných výživových doplňků nebo léků, nemusí být ani přírodní léky na spaní vhodné pro každého. Jsou určité léčivé bylinky, které by neměly užívat děti nebo těhotné a kojící ženy. Zároveň některé z bylinek nemusí vhodně reagovat s léky na předpis, které můžete užívat. Abyste předešli nechtěným kombinacím, zjistěte si vždy o bylině, kterou chcete užívat, co nejvíce možných informací.

Bylinné přípravky na spaní a léčbu nespavosti Průměrné hodnocení: 5 2 hodnocení
Doporučené čtení
Související čtení z knihovny